POPART Fitness

Nejdřív se makalo, ale to bylo taky náročný cvičení…

Nejdřív se makalo, ale  bylo to taky  cvičení…


POP ART FITNESS Rychnov nad Kněžnou /První otevření – YouTube

POP ART FITNESS Rychnov nad Kněžnou /rekonstrukce – YouTube

POP ART FITNESS Rychnov nad Kněžnou /rekonstrukce – YouTube

Proč je pravidelný pohyb tak důležitý?

Podle Světové zdravotnické organizace patří nedostatek fyzické aktivity mezi nejčastější příčiny úmrtí na celém světě. Dokonce ani lidé, kteří pravidelně cvičí, nemají ještě vyhráno.

Pokud je 30–60 minut cvičení jejich jediný pohyb, a pak stráví celý den sezením, je to prostě málo. 

Fyzická aktivita je jakýkoliv pohyb, který provádí kosterní svalstvo, a který vyžaduje energii. Lidé, kteří se v práci hýbou, mají oproti těm se sedavým zaměstnáním, několikanásobně nižší riziko vzniku srdečně-cévních onemocnění. Pokud si vaše práce nevyžaduje žádný nebo jen minimální pohyb, měli byste si příležitosti hýbat se, vytvářet sami. Pravidelný pohyb snižuje depresi, nastartuje metabolismus, zlepšuje spánek a celkové zdraví. Ideální je být fyzicky aktivní během celého dne a zároveň se minimálně 3-krát týdně věnovat cílené fyzické aktivitě tedy cvičení. Jak strávit den aktivněji?

Ale co když pracuji na několik směn a nezbývá mi dostatek energie?

Ano, tohle je velmi častá námitka.

Řekněme si narovinu – střídání směn a vysoké pracovní nasazení obecně není, pro lidské tělo, jednoduché dlouhodobě zvládat. Je to vlastně ta nejlepší cesta, jak si rozhodit biorytmy v organismu. Musí se s tím vypořádat pracovníci v různých odvětví průmyslu i státní zaměstnanci – třeba zdravotní sestřičky. Ať už jde o 8 nebo 12 hodin práce, práci v noci, spánek přes den, nic z toho zrovna nepřispívá ideální regeneraci těla i mysli. Tělo zkrátka není stroj. 

Když se to shrne, lidé ve směnném provozu mohou trpět chronickou únavou, častou bolestí hlavy, úzkostmi i nárůstem hmotnosti. A také se řadí k rizikovým skupinám ke vzniku civilizačních onemocnění. Skvělá zpráva je, že tělu můžete pomoci se adaptovat! Jde to především díky vhodnému jídelníčku, pitnému režimu a dalším opatřením, která zlepší vaší životní úroveň, i když jsou na vás kladeny velmi vysoké pracovní nároky.

Může se zdát, že práce na směny je jednodušší, když od vás není vyžadována téměř žádná fyzická aktivita. Například, když sedíte u výrobní linky, na vrátnici nebo někde v call centru. Ale není to pravda. Všechny svalové partie v těle se potřebují jednou za čas protáhnout. Paradoxem je, že neustálé sezení může být pro některé svaly více vyčerpávající, než různorodý lehký pohyb. Abyste zamezili takové ztuhlosti a únavě, doporučujeme se každopádně právě pravidelný pohyb.

Najděte si aktivitu, u které v rámci vašich možností tělo nejprve lehce šokujete a donutíte ho dělat něco, na co není zvyklé. Zároveň se budete soustředit na fyzickou aktivitu a vypnete na chvilku hlavu, což vám umožní zbavit se myšlenek.

Tělo dokáže na pohyb reagovat produkcí hormonů, které vám navodí pocit štěstí.

Což znamená, že při pravidelných pohybových aktivitách, podpoříte spalování tuku, napravujete svalový tonus a zatuhlost těla. Jako bonus si dopřáváte pravidelnou psychohygienu. Pokud to vyzkoušíte a zkusíte vydržet alespoň pár týdnu, věřte, že se vám nejenom vrátí nová energie, ale hlavně vaše tělo za to bezesporu poděkuje.

Takže mrkněte na nabídku našich lekcí a přijďte si dopřát luxusní zážitek z přívalu endorfinu.

Váš POP ART FITNES